Monday 21 February 2011

Suasana di Kampus Usim

Member aku sah di gelar isteri orang (Zila) tudung pink..

Menunggu Farha jemput pegi DKP...

Dalam dewan nie hehe

Detik menunggu keputusan...posing jap

Bergambar dengan Farha

Bersama Farha
Aku bangun awal ary nie untuk pegi kuliah...yelaa..ary pertama kuliah kan..memanglah semangat lebih huhu...kelas aku setiap ary isnin jam 11pg...aku bersiap2 awal pagi nie,selepas siap semua...aku standby tunggu msg or call dari memberku Masitah Orip...ary2 aku pegi kuliah dgn dia...dia lah teman seiringan dengan aku untuk pegi kuliah...selagi dia tak msg or call aku,aku tak kan keluar bilik...tunggu dia msg or call baru aku keluar...haha...ary nie aku save energy untuk berjalan pegi kuliah sebab memberku kak Fatin (Fatin Liyana) jemput dengan kereta...mekasih k.fatin hehe...umm...aku nak citer nyer...pagi nie aku dengan penuh semangat pegi kuliah pagi...huhu...jiwa tenang semalam...pegi kuliah jiwa untuk belajar pun sangat tenang...Alhamdulillah....entahlah jiwa tenang sangat...happy jer ary nie...mungkin jiwa tenang semangat untuk turun mengundi kot...yelah ary nie kan pilihan raya kampus hehe...Pemilihan Perwakilan Pelajar lah (MPP)...awal jam 12pm,aku turun mengundi kat fakulti aku (Fakulti Ekonomi Muamalat) lebih famous panggilan FEM hehe...lebih kurang 10 minit aku berada kat tempat mengundi tue...jiwa tenang tuk memilih calon MPP...Alhamdulillah selesai mengundi,aku terus pegi surau,rehat kat surau sementara menunggu masuk waktu untuk solat Zohor sebelum masuk kuliah jam 2pm...sepanjang aku berada di surau,aku terserempak dengan sahabatku Zila...maaflah name penuh aku tak ingat lah haha...sahabatku nie baru jer selamat di ijab kabulkan..."Selamat Melayari Bahtera Bahagia" Zila...Moga berkekalan hingga ke syurgaNYa...InsyaAllah..aku amek mase lebih kurang 10 minit untuk tengok gambar kawen....subhanAllah...cantik betol sahabatku nie...bak kata orang2 tua...seri pengantin..memang lah lawa hehe...tak lah gurau jer tue...sahabatku nie memang cantik pun :)...selepas tengok gambar kawen,aku terus masuk kuliah jam 2pm...masuk2 jer lecturer dah menunggu kami...maafkan saya Dr.Mariam...tak sengaja masuk lewat hehe...lecturer nie mengajar subjek Contract Law...best sangat belajar dengan lecturer nie hehe...tak mengantuk langsung...tapi tak taw lah pula sahabatku yang lain cam ner perasaan diorang belajar dengan lecturer nie...ape perasaan korang sume bila belajar dengan lecturer nie...mesti seronok kan?? haha...kuliah Contract Law tamat jam 3.30pm dan aku terus balik kolej dengan menaiki kereta mimiey...save lagi energy haha...kalu tak,terpaksalah berjalan kaki tengah2 panas...huhu...kesian kat diriku nie...tapi apakan dayakan...untuk mencari ilmu memerlukan pengorbanan...Jangan merungut untuk mencari ilmu...Ingat tue sahabat2ku sekalian....sampai jer kat bilik,aku terus buka laptop untuk download nota untuk kuliah sebelah malam pula...sambil menikmati makan petang...nak taw tak...aku makan per?? hehe...makan maggi goreng jer...Alhamdulillah...hilang juga kebuluran lapar tue...romantik!!!...makan 1 mangkuk 2 orang...makan dengan Mas jer...seronok tengok Mas makan,selera betol haha...umm...lebih kurang jam 5.30pm,aku bersiap2 untuk keluar pula bersama Mas,kali nie aku keluar ada tujuan besar...huhu...besarlah sangat tujuan aku tue...aku pegi tempat pengumuman keputusan pemilihan perwakilan pelajar...secara outomatik aku jadi penyokong sahabatku Farha...kalu tak ada kad tak boleh masuk,nasib baik lah Farha simpan untuk aku...mekasih...sayang Farha...mmuuuahh...setelah masuk dalam DKP (Dewan Kuliah Pusat),hati aku sungguh nervous...padahal bukan aku pun calon MPP haha...kelakar giler...bukan lah masuk aku nervous dengan pengumuman seketika nanti tue....jangan salah faham pula yer!!!...saat-saat yang di nantikan sudah tiba,pengumuman yang di baca oleh Dato Mohd Asin B. Dollah selaku naib Cancelor Usim, Hal Ehwal Pelajar & Alumni...suasana dalam dewan tadi riuh rendah dengan suara penyokong...Alhamdulillah...MPP 2011 di sandang oleh Ibrahim Hussin...anak jati KELANTAN...bangga aku sebagai anak jati Kelantan...kepada Farha...sekalung tahniah sayang...menjadi MPP...walaupun kak ain jauh denganmu...tetapi kak ain tetap menyokongmu...Semua yang terpilih menjadi MPP...saya ucapkan tahniah buat anda semua...especially buat Halimuddin,sahabat sekuliah aku...anda semualah pemimpin kami memercu wawasan...cemerlang akademik Usim...tunaikan tanggungjawab anda semua dengan sebaik-baiknya...ikhlaskan niat anda...semoga anda semua mendapat keberkatan dariNya...InsyaAllah...masa pun memang agak lewat tadi..aku terus pulang ke kolej dan bersiap-siap untuk ke kuliah pula...Jam 8pm malam kuliah Comercial Law pula...huhu...best belajar tadi..aku menjawab seolan Mis Surianom haha...Mas pandang kat aku bila aku menjawab soalan tadi...terkejut kot hahaha....kelas malam nie 1 jam jer...jam 9pm aku dah sampai kolej haha...badan pun dah penat daa...ary yang paling best buat diriku...memori tercipta di Usim..."GEMBIRA BERSAMA USIM"

No comments:

Post a Comment