Tuesday 22 February 2011

Jutaan Tahniah Buat Insan Istimewa

           Seperti ary-ary biasalah aku pegi kuliah bersama memberku Mas...ary nie sangat tak menyebelahi nasibku sebab kene berjalan kaki ke kuliah...dah tak ada bus terpaksalah berjalan huhu...sedih betol lah ary-ary camnie...apekan daya kan?? hidup tak selalunya senang...bila aku merungut pada ibuku...ibuku selalu mengingati aku..."sabar kak chik...mencari ilmu memerlukan pengorbanan dan pengorbanan itulah membuatkan kita berjaya"....kata-kata ibu aku masih segar lagi dalam ingatanku...setiap kali ada masalah belajar or masalah peribadi aku akan call ibu aku...tak puas aty sangat aku menangis...ibulah tempat aku mengadu masalah...nasib baik ibu aku memahami aku...yelaa anak bongsu kan...bongsu perempuan jer kot walaupun aku ada kakak tapi kakak aku tak ada kat Malaysia...belajar jauh nun di sana....sedih betol...kalau ada cuti..balik kampung tak ada sape-sape pun kat umah melaikan ma,abah dan 3 orang adik laki...aku 7 orang adik beradik semuanya....5 orang lelaki dan 2 perempuan...aku anak bongsu perempuan lah...sebab tue aku manja dengan familyku hehe...pagi tadi aku agak lewat pegi kuliah sebab ada masalah tertentu haha...aku sampai-sampai kat dewan kuliah lecturer dah mengajar separuh jalan daa...first time aku jadi camnie...nak wat camner kan?? bukan aku sengaja pun...haha...tadi aku pegi kuliah dengan muka muram...tak happy macam ary2 biasa...semua sahabatku perasan dengan aku tadi...yelaa...biasa nya aku okey...happy jer...tetiba ary nie aku muram...memang aku tension dari semalam lagi...Hanya Allah saja yang tahu perasaan hambaNya....bila ada masalah aku tak boleh nak share dengan sahabat melainkan ibuku...aku sejukkan atyku dengan mendengar alunan Zikrullah dan Kalamullah...every time bila aku kesunyian or ada masalah  memang aku akan mendengarnya...tapi semalam sampai tertidur  mendengar alunan zikrullah dan kalamullah...kesian kat laptop aku,tak off sampai ke pagi...huhu...jangan rosak sudah erk laptopku sayang....okey aku nak luahkan perasaan yang terbuku di hati ini...sejak semalam ag aku muram...dengan rumate pun aku tak bercakap sangat...memang aku tension...ape tak nya...aku dapat panggilan mesteri dari seorang hamba Allah...

        Insan Mesteri:  dia bertanya pada aku...awak ainz solehah kan?? 
        Aku              : Yup...saya ainz solehah...tapi awak sape erk??
        Insan Mesteri:  awak tak perlu taw sape diri saya....saya nak tanya awak...awak dah bertunang kan??
        Aku     : Alhamdulillah...saya dah bertunang...kenapa yer?? (lembutnya suara aku bercakap dengan dia)
        Insan Mesteri: okey..baguslah kalu cam tue...saya nak pesan sikit kat awak nie...tolong jaga tunang awak k...jangan ganggu hidup saya...!!!
       Aku             : aku terkejut bila dia cakap cam tue...aku cakap kat dia...okey...nanti saya bgtaw dia...mekasih yer..after that...aku soal dia...umm bila saya tengok dalam handset dia...tak der pula,dia buat panggilan or mesej kat awak...tapi yang ada panggilan dari awak!!! cam ner tue...sape ganggu sape nie??
       Insan Mesteri: dengan pantas dia sekat perbualan aku...dia cakap...hello..awak taw tak?? saya dah lame tak berhubung dengan dia...tak pernah mesej pun sejak awak dengan dia bertunang....
       Aku: aku cakap kat dia balik...sudah lah awak...tak perlu gaduh-gaduh soal nie, tepuk dada tanya iman!!! dia pun tanpa kata...terus putuskan talian....
  
           Kurang asam betol lah...dah laa call orang tak bagi salam...putuskan talian pulak tue...orang Islam ker ape nie??...sebenarnya aku taw sape insan nie,walaupun aku tak pernah jumpa dengan dia...ish...sakit aty antara 2 pihak...dengan si dia pun ada...dengan insan mesteri ag lah sakit aty aku...dah lah ganggu aku time study...bila aku cakap dalam kuliah terus dia putuskan talian....owh...tak puas aty??? call pula aku sebelah malam...aduyaiii...memang tak taw malu!!! time aku duk dalam kelas tadi,aku tak dapat nak fokus kat lecturer...aku nangis sepuas aty aku....memang sedih giler...dah lah masalah semalam tak okey ag, tetiba dapat mesej dari si dia...dia foward mesej mesteri ag...kali nie insan mesteri yg ke2 lah...masalah timbul kerana si dia mesej kat aku...kalu tak,aku tak taw pun pasal nie...memang kurang ajar lah yang mesej kat si dia tue...macam-macam dia cakap pasal aku...owh...kalu korang nak taw...dia busybody k...suka jaga tepi kain orang...hak sendiri pun tak terjaga,apatah lagi  nak jaga hak orang lain...kalu nak tegur aku pun,mesej lah kat fB aku,apasal tangan mengada-ngada nak mesej kat dia...geram betol aku...suka sangat nak jaga tepi kain orang....cermin diri sendiri dulu before cermin diri orang lain k!!!! and than plez think before u say something!!! memang aku tak puas aty dengan insan nie...suka aty mak bapak aku lah,aku nak wat ape pun...janji aku tak ganggu hidup orang...tak tahan siap cakap ag kat si dia.."saya baca blog dia"...hampeh..menyampah betol aku dengan insan nie...kalu aku ada nombor Fon dia,memang cari masalah lah....eee...tak terkata aku,memang aku sakit aty dengan sikap insan mesteri nie...apa-apa pun aku berdoa agar Allah membuka pintu aty nya kearah yang lebih baik...jangan terlalu busybody k...memang aku muram lah semalam sampai ke petang tadi baru rasa reda sikit bila bersama sahabat....korang buat lawak memanglah aku suka haha...."aku taw insan tue pasti membaca blog aku...sebab dia cakap kat si dia yang dia baca blog aku...bagus-bagus teruskan membaca blog aku k...segalanya aku dah luah kat blog aku....moga menjadi pengajaran pada dirimu wahai insan yang di gelar hamba Allah....so, tahniah!!! "Jutaan terima kasih buat Insan Istimewa"...di tuju khas buat Insan mesteri....("-")



No comments:

Post a Comment