Saturday 19 February 2011

GEMBIRA BERSAMA SUKSIS

awal pagi tadi aku di kejutkan oleh aDda (suhada) rumateku....
awal jam 6am...aku bangun dan terus pergi mandi...

perasaanku pagi nie untuk ke program suksis punyer lah semangat....
tetiba semangatku terhenti secara tiba-tiba kerana badan aku kurang sihat...
kira-kira jam 8.05am aku sampai kat perkarangan PKP (pusat kemudahan pelajar) dengan sorg lagi rumateku alawiyah (Syarifah Alawiyah)...seperti biasalah...kene polling dulu untuk catat kehadiran...
selesai catat kehadiran...macam lah tak kenal Tuan Mazlan b. Adam selaku Pegawai Suksis Usim untuk bg taklimat pagi sebelum mulakan program...tp hari ini tak bernasib baik sebab tuan selalu bagi teguran untuk menepati masa...ada juga yang datang lewat...kesian kat tuan menunggu kehadiran kami semua...maafkan kami tuan...tak sengaja hehe...hari nie ada larian 2.4km dengan kelas undang-undang...aku punyer lah tak semangat nak lari...yelah dengan kesihatan tak menizinkan untuk aku lari pagi nie...tapi aku tetap paksa diri aku untuk lari juga...Alhamdulillah...akhirnya aku selamat sampai ke penghujung walaupun diriku tak sihat...Syabas untuk diriku ini...hehe;) selasai saja larian untuk 2.4km,kira-kira jam 10.30am kelas undang-undang bermula...bak kata cik Razak & cik Mawi selaku Jurulatih skuad aku, mareka kata kalau bagi komitmen yang bagus kelas akan berakhir jam 1pm...kalu  tak bagus saya akan sambung jam 2pm...yelah punyer lah semangat bila dengar balik awal hehe...kalu tak,berbau jam 4pm balik...Alhamdulillah...kami bagi komitmen yang bagus sepanjang kelas undang-undang berlangsung tue...dapatlah balik awal...haha...
balik tadi aku tumpang kereta Dhamirah...member aku...malas nk berjalan kaki...panassss sgt cuaca kat Nilai td....hehe...tambah dengan perasaan malas biasalah...banyak alasan!!!
     
Jalan-jalan cari makan.....

Macam yang telah dijanjikan…janji kena tunaikan hehe…balik dari suksis aku terus bersiap-siap untuk keluar ke Kuala Lumpur…jalan-jalan cari makan…orang kata,jauh perjalanan luas pengalaman kan…betol tak??...aku keluar ke KL jam 3 petang menaiki Komuter…aku sampai di hentian Putra jam 4.30pm…kesian kat “si dia” dah puas menunggu aku kat hentian Putra tue…maafkan ain yer abg…ain  tak sengaja nak datang lewat…huhuhu…sampai jer kat KL si dia bagi salam dan aku terus masuk kereta tanpa kata…maafkan ain abg,sepanjang perjalanan ain tak bercakap dengan abg sebab ain penat balik dari program serta ain sakit sangat…tapi ain tak nak bgtaw abg yang ain sakit…ain tak nak menyusahkan abg…aku tak taw nak jalan area KL sebenar nyer nie…tapi si dia bawa aku pergi jalan KLCC,balik jer dari KLCC aku pergi Masjid Jamek…wah aku borong sakan baju tadi…kesian kat si dia hehe…lepas solat maghrib si dia hantar aku balik USIM…jam 9pm aku selamat sampai kolej kediaman…umm…si dia layan jer kerenah aku nie yang sangat mengada-ngada haha…singgah makan kat restoran ADAM yang menjadi pujaan hatiku TOMYAM…sangat-sangat best tomyam restoran Adam tue…before masuk restoran tue,aku terjumpa dengan Mas & Aini…fuuhh…lam diam-diam aini berkata-kata:
Aini: abg Aleq…belanja kitorg makan malam boleh tak??
Aleq: boleh jer…jom lah…
Mas: tengok kat aleq tersipu-sipu malu haha…law kat belakang aleq macam-macam dia kata…bila berdepan 1 perkataan pun tak terkeluar dari mulut…pemalu rupe nyer hehe…
Selesai makan,aku punyer lah malu…ape tak nya…meja sebelah kanan aku Rasyadan senior sekolah aku dulu,Halimuddin member 1 kuliah aku dan meja sebelah kiri aku pula calon MPP Ibrahim Hussin…MasyaAllah punya lah malu aku ketika tue…aku dengan pantas abiskan makanan dan terus keluar dari restoran tue…huhu..malu2…akhir sekali,si dia hantar aku balik kolej..punyer lah penat berjalan hari nie…penuh dengan memori indah…kalu nak taw…”si dia yg bernama Aleq” tue….jeng…jeng…Tunangku…haha…dah lama sangat aku tak jumpa dengan dia…hari nie baru ada peluang untuk aku berjumpa dengan dia…seronok sangat bila berjumpa dengan nya…hehe…nie jer kot coretan aku…dah abis idea daa…thanx kpd pembaca setia blogku…love u all








4 comments:

  1. ahahahahhahahhahahhahahahah kell tlg gelak je ek!!

    ReplyDelete
  2. wahhhh..blog baru ni...slmt berblog ok!
    hehe..krm slm kat tunang.eheh.xleh2 kekg de org jeles lak..hehe...peeeaaacee!!

    ReplyDelete
  3. hehe...aku jiwa blog skg nie...beres..nati aku sampaikan salam mu kat aleq eh...dun worry laa h0h0;p

    ReplyDelete