Saturday 5 March 2011

Sehari Bersama USIM

Alhamdulillah...awal jam 8pg aku keluar dari kolej kediaman menuju ke Dewan Kuliah Pusat 3 (DKP) bersama rumate alawiyah...sampai jer kat Dkp aku terus register untuk masuk pertandingan xplorace...nak kata first time aku join pertandingan nie, tak lah juga sebab suksis selalu jer buat program di luar kampus...tapi ary nie lebih mencabar diriku kerana buat di sekitar kampus jer...umm jer??? yelah sgt aku nie,

Siap jer register,terus masuk dewan untuk mendengar taklimat mengenai pertandingan nie...MasyaAllah,memang aku terkejut giler bile tengok lokasi yang perlu jejaki untuk mendapatkan check point...aku diam tak terkata huhu...sape suruh masuk kan?? padam muka aku ahaha...memang 1 Usim aku merantau cari check point...sejak aku duk Usim dekat 2 tahun sudaa,first time aku sahut cabaran mcm nie...yelaa....naik bukit turun bukit...ish3...aku mcm tak percaya dgn diriku tadi....walaupun aku dalam keadaan tak sihat.Alhamdulillah akhirnya aku dapat sahut cabaran nie hingga penghujungnya....Syabas di ucapku buat diriku haha....kenangan yang tak dapat di lupakan, aku paksa jurulatih suksis beli barang-barang yang aku dapat di check point...maafkan saya Cik Aya,terpaksa jual kat Cik Aya,sy nak cepat td huhu....
 
Pertandingan tadi berakhir dengan majlis pembahagiaan hadiah, aku dengan bangga naik ke pentas ambil hadiah dengan Naib Cancelor Usim...membuatkan aku lucu,aku tak ingat pagi tadi aku pakai baju PAS...politik tue..siap bergambar bersama Dato' lagi....harap-harap Dato' Muhammad Muda tak perasan tadi haha...setelah abis pembahagian hadiah awal jam 1pm,aku terus balik dengan hati yang tenang sebab dapat hamper yang besar hehe dan dapat cenderahati dari pihak penganjur...Alhamdulillah...sonok3...

Awal jam 2pm,aku terpaksa ke Pavilion (Pusat Sukan Usim) dengan berpakaian Uniform Suksis....walaupun penat dengan pertandingan tadi,dengan badan pun tak sihat...aku paksa juga diri aku pergi ke pavilion kerana ada Majlis Perasmian Pusat Sukan sebagai Komplek Sukan Tunku Najihah....MasyaAllah...second time nie aku nampak real dengan Tunku Najihah...malu aku bersalam dengan beliau...bukan malu sebab lain,sebab tangan beliau terlampau lembut tapi tangan aku pun lembut juga haha....Awal jam 4 petang aku terus balik ke kolej...memang diriku teramat penat...tapi Sehari Bersama Usim,,,time nie membuatkan aku bahagia...i Love Usim...

No comments:

Post a Comment